Tuesday 24 March 2015

❤ ARTICLE NAIK PAPER ❤

Just throwback my zaman kuliah...

Tak sangka benda yang diimpikan waktu2 sekolah dulu jadi kenyataan..impian nak masuk paper..haha..and now i'm got it! even nama jer masuk paper xpe la kan.."aku masuk paper beb"! haha So annoying kan...kahkah..Actually ni assignment punya kerja..ye laaa akukan student bachelor of arabic language and communication..and untuk subject communication, lecturer aku tu suruh buat article and publish kan dekat mana2 paper..Course yang aku amik ni sebenarnya banyak benda yang dapat aku pelajari..Contohnya macam cara2 nak jadi journalist, cara nak tulis article, cara nak buat article, belajar buat surat khabar sendiri, design surat khabar, cara2 tulis majalah,belajar buat majalah, design buat majalah and macam2 lagi lah..Apa yang aku belajar semuanya lebih kepada subject com actually..Satu benda yang orang tak tahu, sebenarnya aku tak suka subject arab walaupun aku amik course bahasa arab, tapi jujur cakap aku memang tak minat ! Tapi nak buat cnne kan dah dapat course ni, terpaksa la jugak kena amik..At least ak dapat jugak vocab arab walaupun sikit..Maybe untuk pengetahuan aku jugak kan.. Ok stop kat sini! 

Berbalik pada al-kisah aku masuk paper tadi.. nak cakap kat sini, aku buat 4 article, and aku hantar dekat berpuluh2 newspaper..tungu punya tunggu,tiap detik, tiap jam, tiap masa,tiap minit..tak jugak publish kat newspaper..Tiap-tiap hari aku p tengok newspaper kat kedai..kot la kan article aku di publish..At last, aku frust laa..tunggu punya tungu x naik2 jugak kat paper..Aku fikir xpe la takde markah pon tuk assignment ni.. At least aku dah usaha nak publish mende tu.. Tapi sedih jugak la kan..member2 lain yang satu kos dengan aku, ramai jugak  la diorang punya article berjaya publish kat paper..Tajuk pon semua gempak-gempak..Aku terfikir,maybe aku punya tajuk tak gempak kot..That's why laa orang tu tak nak publish aku punya article..

Who knows kann.... satu hari tu aku dapat panggilan dari pihak Harian Metro, diorang cakap dapat emel dari aku and esok article aku akan di publish.."So awak beli lah paper esok ea" ayat dia..Aku apa lagi..Senyum sampai ke telinga lah masa tu..hahaha..Tak sia2 aku usaha selama ni,,tak sia2 penantian aku berbulan2.. siap buat ayat sedih2 lagi masa hantar emel kat dorang tu..hehhehheh..tq so much to pihak harian metro..teruja sangat2..

Dua tiga minggu lepas tu kot seingat aku, article aku naik lagi..dekat Harakah punya paper..itu pon dapat inform dari kawan aku..dia cakap "eh article kau dah naik paper la"..Aku punya la excited gilerrr..Akhirnya kedua2 article aku selamat di publish..Tengs to pihak Harakah jugak sebab sudi publish kan article aku..and untuk subject ni aku dapat "A"..haha..and time ni jugak laa pointer aku naik tinggi sikit laaa..even tak dapat dekan..haha

Okey guys! ini saja cerita untuk hari ini..just terobek zaman buat assignment..
Sebenarnya aku rinduuuu...:-)



Ni laa aku punya article yang berjaya publish kat Harian Metro..Gempak tak title? haha

Typo..sepatotnye siswi..aku kan pempuan..takpe..dimaafkan:-)

Article kedua..kat Harakah..gambar blurrr..Sorry..

0 comment:

Post a Comment

Sexy Red Lips

Technology


Flickr Images